13.12.06

Ταυτότητα θέλεις; Την έβαψες...

Δεν παιζόμαστε με τίποτα σ’ αυτή τη χώρα, βρε παιδιά! Έβγαλε εγκύκλιο το Υπουργείο στα πλαίσια της καλύτερης εξυπηρέτησης του πολίτη και του εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης κλπ. κλπ., να εκδίδονται οι ταυτότητες μέσα σε μια μέρα. Πάω λοιπόν κι εγώ στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής μου και τι μου λένε; «Το Φεβρουάριο θα την πάρετε». Εντάξει, το κατανοώ, πλακώσαν όλοι τώρα λόγω της κατάργησης των παλαιών διαβατηρίων (άλλο πάλι και τούτο, να έχεις βγάλει διαβατήριο μέχρι το 2010 και να στο καταργούν έτσι πραξικοπηματικά, λες και δεν το πλήρωσες), αλλά τέτοια καθυστέρηση; Τέλος πάντων.
«Θα πρέπει», μου λένε, «να κλείσετε ένα ραντεβού για το Φεβρουάριο».
«Ραντεβού. Ευρωπαϊκή έννοια», σκέφτομαι. «Κυριλέ». Ανεβαίνω πάνω, και τι να δω; Μια ουρά τουλάχιστον δύο ωρών. «Τί ’ναι αυτό, ρε παιδιά; Ραντεβού δεν είπαμε θα κλείσουμε»; «Ακριβώς, κύριε μου», απαντά με σαδιστική σαφήνεια το όργανο, «ραντεβού θα κλείσετε. Αυτή είναι η ουρά για το ραντεβού. Μάλλον όμως δεν προλαβαίνετε για σήμερα. Καλύτερα να ’ρθείτε αύριο στις οκτώ το πρωί, ώστε κατά τις δώδεκα νά ’χετε ξεμπερδέψει».
Δηλαδή να ξανάρθω, και να κάτσω τέσσερις ώρες σα ζώο στην ουρά, για να πάρω την ταυτότητα μετά από δυο μήνες. Ευρωπαϊκότατο. «Και να φανταστεί κανείς ότι υποτίθεται πως οι ταυτότητες εκδίδονται αυθημερόν», μονολόγησα, έτσι για να μου φύγει το μαράζι. «Μα και βέβαια αυθημερόν εκδίδονται», μου ανταπαντά ο σαδιστής μπάτσος, που απ’ ό,τι φαίνεται το φχαριστιέται πολύ. «Το Φεβρουάριο που θα έρθετε, μέσα σε μια μέρα θα την πάρετε».
Τι να του πεις τώρα; Να σου ξεφύγει και καμιά κουβέντα να σε κάνουν αγνώριστο, σαν τον κύπριο φοιτητή. Χαιρέτισα ευγενικά και έφυγα. Τουλάχιστον να του στερήσω την ικανοποίηση να με δει τσαντισμένο. Αθάνατη ελληνική διοίκηση…

Για του λόγου το αληθές, ιδού και το λινκ στην ιστοσελίδα των ΚΕΠ, όπου αναφέρεται ότι η έκδοση δελτίου ταυτότητας γίνεται αυθημερόν.